fredag 1 februari 2008

Jippi! Mina tyger har anlänt!


Idag kom tygerna från Stoff och stil! De var jättefina, är så sugen på att sätta igång och sy. Har tvättat de små tygbitarna och de hänger just nu i tvättstugan och torkar. Jag ska sy ett nytt överdrag till amningskudden, och tänkte försöka mig på att kvilta. Har sytt ett lapptäcke tidigare men kviltning har jag aldrig testat, så jag tänkte att det kanske är bäst att börja med nåt litet.
Gardintyget får jag tvätta imorgon. Av det ska jag ju sy hissgardiner till sovrummet, men det väntar jag nog ett tag med för det känns som ett lite halvjobbigt projekt, fast roligt också. Jag är ju inte så van att sy.
Sen ska jag sy två stycken tyllampor till Elises rum. I vit tyll, det blir nog jättefint.

1 kommentar:

Magnus sa...

sista tippset för ett tag

http://feeds.feedburner.com

(ett annat är att byta från blogger om du vill kunna "designa" din blogg mer fritt)