måndag 18 februari 2008

Ny duk och lampfot

Har precis fått lillan att sova. Skönt, för hur underbar hon än är så är det trevligt med lite egen tid också. Idag var det riktigt fint vinterväder med sol och inte alltför många minusgrader så jag var ute på en promenad med barnvagnen mitt på dagen. Sen kom mamma förbi med lite saker hon hade fyndat på Myrorna till mig. Duken tyckte jag var rätt så sött men jag har ingen bra plats till den ännu så den får ligga på sekretären så länge, lampfoten ska målas vit så snart jag varit och handlat färg, men just nu är jag helt pank!

Jag har även påbörjat omklädningen av min gamla ekstol som står i sovrummet, tagit bort det gamla tyget och klippt till det nya, nu behöver jag bara låna mina föräldrars häftpistol också.

Nu på kvällen har vi haft besök av mina svärföräldrar och min sambos syrra och hennes barn, de hade med sig lite barnkläder som Elises kusiner använt, det är bra att kunna ärva lite kläder och slippa köpa allting nytt. Det blir ju liksom lite billigare, och de växer ju ändå ur kläderna så fort när de är små.

Inga kommentarer: