lördag 2 februari 2008

En matta till hallen

Vi behöver en matta till vår hall, nån som inte smälter in i det grådassiga golvet alltför mycket. Som du kanske hör är jag inte särskilt nöjd med golvet i hallen, men jag börjar vänja mig, helst skulle jag vilja ha mörkgrått klinkersgolv närmast dörren och trägolv i furu eller ek lite längre in. Det är samma golv i köket. Golvet är i en sån färg att det känns som inget passar till, och så är det laminat. Men det värsta är i skarven mellan vardagsrummet som har ekparkett och hallgolvet, för där skär det sig bara så mycket. Nån gång ska vi lägga nytt golv i kök och hall men det ligger långt fram i tiden.
Den riktigt perfekta mattan har jag nog inte hittat ännu men jag är lite sugen på mattan Sveje från Ikea i svart, den är så billig att man har råd att chansa, men den är alltid slut när jag varit där. Mattor ovan från Ikea, Mio och EM.

Inga kommentarer: