måndag 25 februari 2008

Att måla eller icke måla (dvs lasera...)

Igår var jag på snickerikursen och har nu börjat såga ut delar till amerikastolen som jag ska göra, det kommer nog bli två stolar och även fotpallar till dessa. Frågan är om man ska måla dem vita eller lasera dem vita. Vad tycker ni? Men först och främst ska jag få ihop till en stol. Jag är helt och hållet en novis på att snickra, men det är jättekul att lära sig nåt nytt och man känner sig så duktig. Vad häftigt till sommaren att ha möbler på verandan som jag byggt helt själv! Om det går bra kanske jag måste börja snickra lite mer grejer här hemma också.

Förutom snickerikursen hann jag med att äta middag hemma hos mina föräldrar i ett av deras hus, det som ligger ute på landet, de har två hus nämligen! Det är det hus där min mormor och morfar bodde tidigare. Min mormor har flyttat till lägenhet och min morfar gick bort för ett antal år sedan.

Vad har jag annars gjort, jo, jag var på en kort promenad med barnvagnen mitt på dagen, körde några tvättmaskiner och lagade köttfärssås och spaghetti till lunch. Till middag blev det mannagrynsgröt och mackor som vi åt framför teven medans vi såg ett avsnitt Simpsons. Jag hade tänkt se Design: Simon & Tomas men jag sydde en kudde istället, den är nästan klar, bild kommer imorgon. Såg dock en del av slutet på programmet och skymtade en riktigt läskig tapet...

Inga kommentarer: