lördag 2 februari 2008

Puh, vilken dag

Idag har vi flängt runt exakt hela dagen (det gjorde vi även igår), först var vi och hämtade mina föräldrars bil som vi lånade för att plasmateven som min sambo köpte igår inte fick plats i vår bil, hämtade tvn inne i stan, åkte hem till oss och monterade ihop den för att kolla att den fungerar, åkte tillbaka till mina föräldrar med bilen och tog med oss Elise som de hade hand om under tiden. Men först drack vi en kopp kaffe med mina föräldrar. Sen åkte vi och lånade ett släp på ett annat ställe för att kunna hämta sängramen som fanns en bit utanför stan. Lämnade sen tillbaka släpet och åkte på Max för att äta men det var så mycket folk där att vi åkte till ett annat matställe. Sen kunde vi äntligen åka hem och montera ihop sängen och koppla in alla sladdar till teven. Självklart krånglade hopmonteringen av sängen och plus att det saknades en skruv men jag hittade en skruv som funkade i verktygslådan! Ibland har man tur.
Inatt har vi sovit jättedåligt för lillan har vaknat och skrikit väldigt ofta. Hoppas verkligen hon sover bättre inatt.

Har börjat fundera lite på hur jag ska sy överdraget till amningskudden, tygerna ser ni på bilden ovan. Där ser ni även Elise i sin urvuxna mössa, hon var bara så söt! Jag är jättenöjd med inköpet av sängen men det ska piffas lite med kuddar och nytt överkast innan jag är nöjd. Och sen trånar jag efter ett vitt pottskåp som sängbord.
Den nya teven känns så himla stor, det kommer bli jättekul att se på film på den. Vi hade ju 28 tum tidigare och den nya plasmateven är 42 tum, det känns som att vara på bio!

Men nu ska Elise nattas. Ha det bra!

1 kommentar:

Lilla Blanka sa...

Puh vilken dag! Hoppas ni får en lugn skön kväll och söndag nu :)
Vad kul med ny TV och säng!
Kram
Mia