lördag 23 februari 2008

Mysteriet med de försvunna vaserna

Idag var jag uppe på vinden och letade alla mina vaser som varit försvunna ända sen vi flyttade in men jag hittade dem inte nu heller. De kanske blev kvarglömda efter vägen eller nåt, eller också är jag kass på att leta. Snyft, mina älskade vaser. :-( Men jag fyndade lite gamla glas och en liten zinkbalja, så det var inte helt förgäves.

Och så har jag försökt få lite ordning bland mina färgtuber genom att samla dem i en låda som från början innehöll ett sykit från Ikea. Mina sygrejer har jag lagt ner i "zinkkistan" från Dollarstore.

Sen har jag äntligen målat klart min jättestora tavla med körsbärsblommor. Jag är rätt så nöjd, men helt nöjd blir jag aldrig och det är bäst att sluta måla i tid för annars har jag en förmåga att överarbeta mina tavlor och därigenom förstöra dem. Det var kul att måla en så stor tavla, har aldrig gjort det förr. Tavlan ska hänga i vardagsrummet ovanför soffan. Det blir nog bra tror jag.

Idag blev det pizza till middag, vi blev ju snuvade på det igår...
Igår gjorde jag lite bokstäver i trolldeg som jag målat vita, det blev dock inte så bra att måla med pensel så jag kommer att köpa vit sprayfärg och använda det istället. Bokstäverna tänkte jag ha i tvättstugan och hänga på burkar till vit- och kulörtvättmedel. Såg det på bloggarna Inredningsgalen och Bland kuddar o busiga barn och tyckte att det var fint.

Inga kommentarer: