måndag 11 februari 2008

Kvistar med körsbärsblommor mot en blå himmel


Sidobordet Lack från Ikea

Nu sover lillan så kanske man hinner blogga lite...

Idag har jag inte hunnit med mycket pyssel tyvärr, men jag har åtminstone målat gjort klart resterande servettringar. En promenad har vi dock hunnit med idag, i det vackra soliga vintervädret. Och lillan har provat dricka välling för första gången, det gick riktigt bra, hon drack nästan en hel flaska.

Igår målade jag på min jättestora tavla i akrylteknik som ska hänga i vårt vardagsrum om resultatet blir bra. Motivet är kvistar med körsbärsblommor mot en blå himmel. Det låter väldigt vackert men just nu känner jag mig inte så nöjd, tavlan är dock bara halvfärdig och man ska väl inte ropa varken bu eller bä innan det sista penseldraget är gjort. Och blir det fult kan man ju alltid måla om det (det skulle då bli andra gången jag gör det med den här tavlan), det är en av fördelarna med akryl och olja!

Måste handla lite på Panduro snart, är så sugen på att göra lite decoupage bland annat. Mina föräldrar har två gamla sidobord från Ikea och jag tänkte måla dessa och klä in bordsskivan med decoupageteknik. Har inte bestämt motiv ännu.

Inga kommentarer: