fredag 22 februari 2008

Sopranos och utebliven pizza

Det har varit soligt och fint hela dagen idag och jag och mamma var på en promenad med barnvagnen. Till middag hade vi planerat att köpa pizza från ett nyöppnat pizzaställe här i närheten, men det får bli nån annan dag för det var så himla mycket folk att det skulle ha tagit en evighet innan man fått beställa. Och jag som hela dagen tänkt sett fram emot att mumsa i mig pizza... Istället stekte vi lite grillkorv. Inte så rolig fredagsmat kanske, men det gick snabbt och vi blev mätta iallafall. Och sen i vanlig ordning åt vi godis tills vi mådde illa. Varför gör man så egentligen?
Och så har vi sett allra första avsnittet av Sopranos. Varken jag eller Peter har sett serien tidigare (konstigt nog) men vi har hört att den ska vara bra så jag köpte Säsong 1 i födelsedagspresent till Peter.

1 kommentar:

Flickan F sa...

Hej du,

Hi, hi! Ja det är verkligen galet det här med godis och att man aldrig lär sig att sluta i tid...?!! ;)

Kul att ni ska börja se Sopranos! Markus har sett ALLA avsnitten i tät följd! Han blev helt begeistrad och kunde inte slita sig...! Han la sig nästan till med lite maffia-manér efter det... ;) Själv såg jag bara några glimtar här och där, men av det liila jag såg så kan jag verligen tänka mig att se serien från början någon gång.

Nu ska jag försöka fixa till min http://www.flickanf.se så att sökspindlarna hittar sidan. Fick tips om att helt sonika öka antalet ord på sidan, så nu gäller det att skrapa ihop 500 ord om sig själv då... ...och dessutom UTAN att låta fånig (phuh!) - är det möjligt månde...? ;)

Nej, hej från mig och kram till er alla 3!!


//Fröken Fia