söndag 23 mars 2008

Är det sommar snart?

Trots den djupa snön utanför fönstret och de stora snöflingorna som faller ner från himlen tänker jag på sommaren... Så därför tänkte jag visa ett urval av sommarbilder som vi fotograferat från 2004-2007, och ja, det är jag som håller i fiskespöet på en av bilderna. ;-)

Bilderna är väl okej för att vara tagna med en kompakt digitalkamera men jag drömmer om en riktigt bra digital systemkamera. Jag har en vanlig systemkamera som inte är digital, men när man väl börjat ta digitala bilder vill man inte gå tillbaka till en vanlig kamera, dock saknar jag att kunna ställa in bländare och skärpedjup och att kunna vinkla blixten.
Och så vill jag ha en kamera som är betydligt snabbare än vår nuvarande. Särskilt när man vill ta kort på barn kan sånt vara riktigt avgörande för om man lyckas få en bra bild eller inte. Ofta får man hålla inne avtryckaren i flera sekunder utan att det händer något, ibland händer det ingenting alls. Otroligt irriterande! Så en bra systemkamera vore trevligt att ha...

3 kommentarer:

Svenska inredningsbloggar sa...

Oj vilka fina härliga sommarbilder du bjuder på, nu är min hemlängtan ännu större:-)

Må gott

Svenska inredningsbloggar sa...

Vet ej varför men kan inte lämna kommentar hos dig

det är Vita Änglar som skrev tidigare:-)

Hannis sa...

Vad kul att du kikade in!

Vilka sommarbilder,man blir ju helt fyld av längtan!

Ha en bra vecka/Kram Hannis

Ps.Fin tavla du gjort också, i New enland stil!