torsdag 27 mars 2008

Lillrummet färdigt (nästan...)

Vår veranda tidigare idag

Lillrummet

Nu är rummet vi hållit på att måla nästan klart, dörren ska dock målas ett varv till och få ett nytt handtag. Vi ska även komplettera med fler lister, eftersom det har varit garderober därinne saknas det golvlist på vissa ställen. Sen upptäckte jag att jag glömt att måla en liten bit list, den ligger fortfarande omålad i garaget, morr! Imorse skulle vi sätta upp den nya taklampan och vägglampan men då tog batteriet i borrmaskinen slut men nu ikväll har vi äntligen fått upp både vägglampa och taklampa. Bilderna jag visar nu är dock fotade tidigare idag, men jag visar fler bilder imorgon.


Tyvärr är golvet riktigt fult (det är samma golv i sovrummet också), men eftersom det är en golvlucka vet jag inte hur det funkar med att lägga ett golv över det, luckan måste ju gå att komma åt. Men någon gång i framtiden ska det iallafall bli ett nytt golv också, för det är verkligen ett ultrafult golv. När Elise har slutat använda blöjor ska jag sätta in ett skrivbord och lite hyllor i lillrummet och göra om det till min lilla sy- och hobbyhörna har jag tänkt.


Nu ska jag spela lite datorspel en stund...


Lägger in en bild på hur det såg ut på vår veranda tidigare idag, ganska långt ifrån de sommarbilder jag visat tidigare...


Kram, Mia

Inga kommentarer: