tisdag 18 mars 2008

Gardiner och spelabstinens

De nya köksgardinerna
Nu sover lillan så jag tänkte passa på att dricka en kopp kaffe och blogga lite. Just nu är det gråmulet väder, +1 grad och det snöar lite lätt. Vi har varit på en jättekort promenad bara för få en nypa frisk luft. Nu är äntligen gardinerna jag sytt till köket på plats. Skulle vilja göra nåt tryck eller nånting på dem men jag kan inte bestämma mig för vad, men de får väl hänga uppe tills jag bestämt mig. Köket är ett av de rum som jag är mest sugen på att fixa till just nu, bara en liten "lightrenovering" kanske vi kan ha råd med inom en snar framtid, dvs byta bänkskivor, måla köksluckorna och byta knoppar, sy kuddar till stolarna, måla väggarna och listerna och byta ut lysrörslampan i taket till något snyggare.

Igår målade jag det sista varvet med grundfärg på listerna i "lillrummet", men väggarna kan jag inte göra klart ännu eftersom vi fick slut färg som jag nämnt tidigare. Men till helgen kommer rummet att vara färdigt, det lovar jag!

Jag är så sugen på att beställa tyger från Stoff och stil men det får väl vänta ett tag till för jag har inte råd (hört mig säga det förut?). Så jag får sy klart de syprojekt jag har tyg till först, dvs hissgardiner till sovrummet, tyllampor till lillans rum, mm.
Började spela på ett nytt datorspel igår, äventyrsspelet "Agatha Christie - And then there where none". Jag har knappt spelat nånting sen jag fick Elise och jag får lite spelabstinens ibland eftersom jag faktiskt är en riktig spelnörd. Jag var t ex helt fast i World of Warcraft, ett spel som jag dissade rätt hårt innan jag testade det själv, och sen var jag fast, men nu har jag som sagt slutat spela, men oj vad jag saknar det ibland...

Ojdå, nu vaknar lillan. Ha en bra dag!

/kram Mia

1 kommentar:

Ett hus i vitt sa...

Fina hissgardiner!! Tack för kommentaren hos mig, blev jätteglad. Vad fina saker de har fått på Åhléns! Måste bege mig dit snart ser jag. Fågelburen, skyltarna m.m. vill jag ha! Kram, Anette