lördag 29 mars 2008

Elises första besök på badhuset

Idag har Elise varit på badhuset för första gången, det var riktigt roligt, hon var först lite orolig och på sin vakt men sen plaskade hon runt i vattnet som hon aldrig gjort annat. Vi var där med mina föräldrar och min syrra. Sen åt vi hamburgare till lunch på restaurangen som ligger i anslutning till badhuset. De har bytt ägare där, vilket är synd eftersom de tidigare serverade de godaste hamburgarna jag någonsin ätit. De burgare vi fick idag var väl okej, man blev ju åtminstone mätt, men de var inte direkt nån smaksensation.

Visar ett kollage med foton idag. Det är en orkidé (de är bara så vackra), Elise på badhuset idag, Elise som har lärt sig att ställa sig upp i sin säng samt en bild på vägglampan i lillrummet, det är en Ikealampa där jag har satt dit en text istället för de bilder som följde med lampan. Det är ett utdrag ur en låt med Nick Cave som jag gillar:

"Heaven has denied us its kingdom
The saints are drunk howling at the moon
The chariots of angels are colliding
Well, I’ll run, babe, but I’ll come running
Straight to you"

Inga kommentarer: