fredag 7 mars 2008

Lillans första hårklippning

Idag har vi varit på stan och bland annat handlat takfärg och vit sprayfärg. Köpte även ett hjärtfat som jag tyckte var så gulligt, vilket min sambo rynkade på näsan åt. Jag hittade en CD-bok på bokrean, "Mörker, ta min hand" av Dennis Lehane, som jag tänkte att jag kunde lyssna på för jag har så svårt att hinna eller orka med att läsa böcker nu för tiden och jag saknar böckernas värld så jag tänkte testa en cd-bok. Vi käkade lunch på Max och jag åt ett kycklingmål classic, mums!

Nu ikväll har jag börjat sy på nya gardiner till köket, ett smakprov på bilden ovan... Sen har Elise fått sin första hårklippning. Det var svårt att få det rakt och snyggt eftersom hon inte riktigt ville sitta still, men nu slipper hon iallafall ha håret i ögonen.

3 kommentarer:

Magnus sa...

Inte illa inte illa! Kan man svänga förbi och få sig en klippning om man lovar att sitta stilla? :)

Annie - Annalunda sa...

Låter som en mysig dag! Hjärtfatet har jag också stått och hållt i...det är sååå sött och fint... och på tal om söt!! Elise är så jättesöt!!!

Kram Annie

Tidsmästarinnan sa...

vad trevligt med lite shopping av fina saker, ljudbok och en milstolpe i livet för lilltösen. Första klippningen!
Men du vilken snygg tavla du har gjort! Jättefin!
(Jag fritextade också på de där zinklådorna i badrummet, hade gärna velat ha schablonbokstäver men det fick gå bra ändå.)
Glada hälsningar,
S.