fredag 2 maj 2008

Grillpremiär

Nu var det länge sen jag bloggade. Har varit dålig både på att skriva inlägg och läsa era bloggar på ett tag. Det kan kanske ha nåt att göra med det fina vädret. Nu känns det som våren är på intåg på riktigt, fast om ni tittar på bilden ovan ser ni hur det ser ut på baksidan av vårt hus, en hel del snö kvar men det går iallafall åt rätt håll. På valborg hade vi några vänner på besök och hade grillpremiär, det blev hamburgare. Till efterrätt blev det den goda rabarberpajen som jag gjort tidigare. Det är härligt att få plocka fram utemöblerna och skura verandan. Utemöblerna ska dock bytas ut den här sommaren, eventuellt mot dessa.

Förra veckan fick föresten Elise sin andra tand!

Och så har jag hunnit med att pyssla lite också, jag har sytt ett tallriksunderlägg, som är nästan färdigt, det var bara det att snedslån tog slut när det var några centimeter kvar, irriterande eller hur! Min plan var att sy fem underlägg till men det var mycket jobb med att kvilta det hela och sen sy fast snedslåbandet, så vi får se...

Inga kommentarer: