fredag 23 maj 2008

En utmaning!

Hittade den här utmaningen hos Pysselprinsessan. Skickar den också vidare till alla som vill!

♥ När gick du upp idag? Klockan 9.
♥ Diamanter eller pärlor? Diamanter.
♥ Senaste filmen du såg på bio? Beck - Skarpt läge (tror jag...).
♥ Favorit TV - program? Twin Peaks är det absolut bästa jag vet, fast nu börjar det vara några år sen den visades för första gången. Man vet att man är gammal när en del yngre arbetskamrater aldrig hört talas om ens favoritprogram...
♥ Vad åt du till frukost? Bran Flakes med russin och mjölk.
♥ Vad är ditt andranamn? Anna och Evelina.
♥ Din favoritmat? Gillar mycket olika sorters mat, t ex "fyra små rätter", hemmagjord pizza, grillad lax, fransk potatissallad, pastasallad, osv...
♥ Vilken mat gillar du inte? Ärtsoppa, bruna bönor och fiskbullar.
♥ Vilken är din favorit - CD för tillfället? Kan inte komma på nån hel CD just nu, men en låt som jag gillar är What else is there? med Röyksopp.
♥ Vilken bil kör du? Jag övningskör i en gammal Volvo240 hemma och en BMW 3-serie på körskolan.
♥ Vilken är din favoritmacka? Mackorna de serverar på cafeet Rävasten; skinka, salami, brieost och tomat på hembakat lantbröd. Mums!
♥ Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Elakhet, missunsamhet och falskhet.
♥ Vilka är dina favoritkläder? Jeans och linne till vardags och gärna en fin klänning på fest.
♥ Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? Oj, vad svårt det finns så många ställen, jag har alltid drömt om att få se Egyptens pyramider. Men jag säger ändå Nya Zeeland.
♥ Favoritklädmärke? Noa Noa.
♥ Var vill du dra dig tillbaka? Det skulle vara trevligt att få ägna dagarna åt skapande verksamhet, måla tavlor och pyssla i en lantligt vacker miljö.
♥ Favorit tid på dagen? När lillan har somnat...
♥ Var är du född? I Norrbotten.
♥ Vilken är din favoritsport att se på? Thaiboxning!
♥ Coca Cola eller Pepsi? Jag märker faktiskt ingen skillnad!
♥ Fotboll eller ishockey? Fotboll.
♥ Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Nattuggla.
♥ Pedikyr eller manikyr? Manikyr.
♥ Några spännande nyheter att berätta för oss? Kanske inte så spännande men jag ska vara med i Vårruset för första gången.
♥ Vad ville du bli när du var liten? Flygvärdinna och astronaut.
♥ Bästa barndomsminnet? Dofterna av raps, sommarblommor och potatis när man springer vid åkrarna och ängarna på slingrande små grusvägar och leker i gamla lador i ett område som numera tyvärr är bebyggt med en massa hus och asfaltsbelagda vägar.
♥ Varit i Afrika? Nej, jag skulle dock gärna åka dit.
♥ Nånsin rullat in någon i toapapper? Nej, det har jag inte.
♥ Varit med om en bilolycka? Nej, men jag har bevittnat en.
♥ Favoritdag i veckan? Fredag så klart!
♥ Favoritblommor? Orkidéer, olivträd, porslinsblommor (de doftar så underbart) och mårbackapelargonier.
♥ Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Kinamat.
♥ Äger du en cykel? Ja, en Diamondback mountainbike.
♥ Vem fick du senaste mailet från? Webbutiken Stoff och Stil.
♥ Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Jag använder inte kreditkort.
♥ Läggdags? Ungefär midnatt om jag inte jobbar, annars vid 22.30.
♥ Senaste personen du delade en middag med? Min älskling Peter.
♥ Vad sysslar du med just nu? Kollar in nya inlägg på Inredningsbloggar.
♥ Favoritfärg? Vit, beige, turkos. Och äppelgrön och ljusrosa och grå... Hmm jag har många favoritfärger men vill att basen ska vara vit och beige.
♥ Hur många tatueringar? Noll.

Till sist: Jag utmanar alla som vill!

2 kommentarer:

Broarne sa...

Hej
Ett tag ville jag bli fri konstnär...Jag sökte in på Mejan 3 ggroch sista gången var jag 34 år. Jag visste då att jag kommer aldrig in när jag hunnit bli så gammal. Jag får längtor ibland att måla...
Kost är kul man kan aldrig komma ifrån det, en helt egen värld för sig.
Kul att du tittade in på min blogg !
AM

I ett litet hus sa...

Tack för besöket på min blogg och de söta orden, sånt gör en så glad! Kul att få läsa lite om dig och hitta hit tilldin fina blogg!

Ha en skön Söndag!