tisdag 22 april 2008

Tyllampan på plats

Min tyllampa

Lillan sover i vagnen just nu så det blir ett kort inlägg. Vi har varit på en promenad i solskenet. Det blev en betydligt kortare promenad än igår, då gick vi in till stan och shoppade lite samt hälsade på min farmor och farfar, sen gick vi hem igen, så det blev riktigt mycket motion igår! Idag var vi nog bara ute i cirka en halvtimma.

Nu är min tyllampa klar och hänger på sin plats i lillans rum! Ska försöka göra klart tyllampa nummer två ikväll, eller åtminstone börja på den. Jag köpte en träbricka igår som jag ska måla vit och göra nån schablon, bild eller text på och göra den lite shabby chic. Få se om jag hinner klart det ikväll eller om det blir nån annan dag. På onsdag ska jag nog en sväng till stans konstförening som har möte på onsdagar, jag är medlem där men har inte varit där på flera månader.
Och nästa tisdag är det körlektion igen, bokade in det idag.
Jaha, nu vaknar hon! Vi hörs!
Kram!
/Mia

3 kommentarer:

Johanna.B sa...

Gud va fin! Hur har du gjort den? Den är helt underbart söt.

www.johannabillingskog.se

Johanna.B sa...

Tack så mycket! Det ska jag kolla upp!

www.johannabillingskog.se

Anonym sa...

Hej
Din lampa blev jättefin! Jag är på g att börja sy en tyllampa, har du något bra tips på hur man gör?
mch
Andrea