måndag 7 april 2008

Tvätt och tyll

Bild ovan från Sköna hem

Förra veckan fick vi tvättmaskinen och torktumlaren från Siemens som vi beställde från tretti.se. Jag har visat bild på dem för länge sen men tillslut beställde vi dem iallafall. Nu återstår det att inhandla bänkskiva, hyllor, nya tvättkorgar, lite tavlor/planscher mm för att få en lite mer funktionell och förhoppningsvis vackrare tvättstuga. Jag har en vision i huvudet men vi får se hur det blir i slutändan, och så är det ju ekonomin som sätter gränser som vanligt. Drömmer om en lika fin tvättstuga som exempelvis på Julias vita drömmar. Men det är iallafall väldigt lyxigt att tvätta i nya maskiner, och sen ryms det ju så otroligt mycket eftersom de är på hela åtta kilo!

I lördags började jag sy på en tyllampa, men jag hade inga lampstommar så igår skickade jag in en beställning till Panduro och, jo, jag passade på att även beställa lite andra saker också... :-P
Jag ska göra två tyllampor och de ska hänga i Elises rum. På den underbara bilden ovan från Sköna hem ser du en bild på hur jag vill att de ska se ut. Vi får väl se hur det blir, men nu längtar jag bara tills jag får dem klara.
Igår var en kompis på besök med sin sambo och deras son Linus. Linus är en och en halv månad äldre än Elise så det blir nog kul för dem när de blir lite äldre och kan leka ihop. De satt på golvet och slet i samma leksak, det är lustigt att de alltid vill ha det som nån annan har för tillfället. Sen blev Elise lite svartsjuk när jag lekte med Linus, jag visste inte att de kunde bli det när de är så små, hon är ju bara nio månader. Men jag tyckte mig iallafall märka att hon blev lite småsur.
Till middag igår var vi bortbjudna till mina svärföräldrar, de bjöd på Potatisgratäng och marinerad fläskfilé, supergott!

3 kommentarer:

Flickan F sa...

hej, hej!

vet du, jag lyssnade på stil i p1 för några veckor sedan och fick då lära mig "allt" om elsie de wolfe!!! har du hört talas om henne? hon räknas som den första inredningsdesignen!! jättecool kvinna!

läs mer här:
http://www.architecturaldigest.com/architects/legends/archive/dewolfe_article_012000

tyvärr verkar henns mest kända bok inte finns att köpa, men kanske kommer den i tryck då hon åter kommit på tapeten (hoppas-hoppas!).

kram,
fian

Flickan F sa...

ps

boken heter The House in Good Taste

ds

Flickan F sa...

http://www.jeanettefisher.com/
elsie_de_wolf.htm

&

http://www.joytothehome.com/
elsie_de_wolfe_design_ideas.html