tisdag 15 april 2008

Gardinbekymmer

En bild från vårt vardagsrum som det ser ut idag (opiffat)

Bild från Country by mail
Nu sover lillan, så jag har passat på att hänga upp lite tvätt och ska nu försöka mig på att skriva ett kort inlägg, men hon vaknar nog vilken sekund som helst. Vi har varit ute på en promenad, det är växlande molnighet idag, lite solglimtar då och då och det känns riktigt varmt, jag kunde gå utan mössa och vantar och det var väldigt länge sen man kunde det, just nu är det +8 grader. Men på snötäcket här utanför kan man tro att det fortfarande är januari för det har snöat jättemycket de senaste dagarna. Jag skottade garageuppfarten igår och det var hur mycket som helst och skitjobbigt.

Igår skulle jag sy nya gardiner till vardagsrummet men det blev inte så mycket för jag kan inte riktigt bestämma mig hur gardinerna ska se ut, vet bara att jag vill ha kappor eller rullgardiner, eftersom Elise gillar att hänga i gardinerna. Jag tänkte först att jag skulle blanda ett linnefärgat tyg och ett vitt men det blev inte bra så nu får jag tänka om. Sen har jag funderat på om jag skulle sy bara enkla vita kappor av vit lakansväv men det kanske blir lite tråkigt. Man kanske kan sy dit en spetskant eller brodera ett monogram? Problemet är att jag inte kan brodera förstås... Min senaste idé är att jag ska göra gardinkappor av det linnebeiga tyget, och rita streck på dem så att det ser ut som gamla mjölsäckar, som på bilden ovan. Men det kanske bara ser dumt ut, eller? Vad tror ni inredningsexperter? Vad ska jag ha för gardiner i vardagsrummet?
Förutom gardiner i vardagsrummet finns det 1000 andra saker jag skulle vilja fixa därinne. För det första vill jag ha en ny tvbänk och soffbord, vita förstås, gärna med kryss, jag bara älskar kryss! Sen vore det ju trevligt med en ny soffa. Just nu har vi två soffor varav den ena börjar bli lite nedsutten, men det värsta är att det blir så svårt att möblera med dessa två långa soffor eftersom vardagsrummet är så långsmalt. En soffa och två fåtöljer alternativt en soffa med schäslong och en fåtölj vore mycket bättre tycker jag men det blir nog ett senare projekt man har ju inte obegränsat med tillgångar...
Oj vad länge hon sover jag har ju hunnit med att skriva jättemycket nu!
Hmm, få se, vad mer vill jag göra i vardagsrummet? Jo, en ny matta skulle jag vilja ha, den vi har nu känns alldeles för stel och modern för min nuvarande stil. Jag skulle kunna hålla på i evighet och säga vad jag vill ändra på här hemma men jag tänkte ge mig nu och gå och väcka min lilla bäbis!
Ha en bra tisdag!
Kram!

2 kommentarer:

Magnus sa...

så här! :)

http://skarv.snf.se/store/index.asp?sku=8990

IKT i min vardag sa...

Svårt med gardiner...Jag har bara panelgardiner och hissgardiner i vitt linné här hemma.
Gillar också kryss på möbler. Vardagsrummet ser fint ut.

Kram