lördag 12 april 2008

Tårtveckan

En av mina födelsedagspresenter, en råsaftcentrifug från Philips

Oj, vad jag har ätit tårta de senaste dagarna. Känns som jag inte vill se en tårta igen! Det är så himla många som fyller år i april. Min syrra fyllde 18 i tisdags, min svärfar fyllde år i onsdags, på torsdag den 10:e var det min tur och idag fyller min kompis A-K år. Jag kan inte fatta att min syrra har blivit 18 år, hon var ju nyss en liten baby, och det känns som det inte var så länge sen jag själv var 18 men det är det ju förstås, man börjar bli gammal... :-)

Jag fick jättebra presenter, bland annat ett presentkortÅhléns där de har så många fina grejer som jag vill ha, och så fick jag en råsaftcentrifug så man kan göra goda och nyttiga frukt-och grönsaksjuicer. Och av mina föräldrar fick jag en helt fantastisk present nämligen att de ska betala mitt körkort! Tänk, jag är över trettio och har ännu inget körkort. Men nu ska det äntligen bli av, jag har bokat in min första körlektion på körskolan på torsdag! Jag har pluggat teori hemma på datorn och övningskört lite privat ändå sen jag var 18 men mer än så har det inte blivit. Jag längtar tills jag får sätta mig själv i bilen för första gången och ta en tur. What a feeling...

1 kommentar:

S o F sa...

Hej Mia!

Tittade in och vill gärna lämna kommentar.

Vilka toppenpresenter du fick på din födelsedag. Det där med råsaftscentrifug är tydligen poppis nu och jag tycker det verkar vara en bra grej.
Presentkort på Åhlens skulle jag också vilja ha, är nästan alltid inne där och kikar när jag är i stan. Och så bidrag till körkortet... Kan det bli bättre?

Lycka till när du väl sätter igång med att börja köra bil!

Varma hälsningar!