onsdag 25 juni 2008

Vägen till körkortet

Har precis varit på en promenad i det trista mulna vädret, och Elise sover i vagnen på verandan. Imorse tyckte hon att det var dags att vakna kl 4, så vi gick upp och var vakna till klockan 7 och sen gick vi och la oss och sov igen till nio.

Imorgon är det dags för halkbana, jag är inte så värst nervös utan tycker mest att det ska bli kul och spännande. Jag tycker dock att det ska bli lite jobbigt att gå upp så tidigt, jag ska vara på körskolan kl 5.50 så kör vi därifrån till halkbanan. Det innebär att jag måste gå upp ungefär halv fem, och sen är jag inte hemma förrän 7-8 timmar senare. På måndag är det teoriprov och det är jag riktigt nervös för, men jag tror att jag kommer klara det för jag har pluggat riktigt duktigt och det är ju fortfarande några dagar kvar. Sen är det bara uppkörningen kvar men det får jag nog vänta på ett tag, huvudsaken att jag har körkortet innan jag börjar jobba igen i september, men självklart skulle jag vilja ha det imorgon om det var möjligt!
Tänk att jag gick en teorikurs för körkort när jag var arton, det var 14 år sedan, sen vet jag inte riktigt vad som hände... Om nån månad kommer jag dock ha ett eget körkort i min hand, fast vägen dit var ganska lång!

Inga kommentarer: