söndag 8 juni 2008

Scotland the brave!

Tavla, före och efter

Den här New England-inspirerade tavlan gjorde jag igår. Ramen har jag målat och shabbat lite, bland annat bankat på den med en skruvmejsel för att få en lite sliten känsla, det är kul! Peter frågade mig varför jag målat Skottlands flagga, och det insåg jag faktiskt inte att jag gjort förrän i efterhand! Jag har en likadan ram till (köpt på Dollarstore för 10 kr) och tänkte göra en till tavla ikväll om jag hinner, jag tror att det blir en stjärna på den tavlan.

Igår kväll hade vi några vänner över och grillade och såg fotboll. Jag och Peter grillade kycklingfiléer, fyllda med röd Pesto och inlindade i bacon, supergott!

Vi var uppe till halv tre och såg på filmen The Terminator, så idag är jag lite trött. Ska nog gå och lägga mig och sova en liten stund till, så får Peter tar hand om Elise.

Jag har även gjort en hel del körkortsteoriövningar på datorn, teoriprovet är bokat till den 30 juni, så det börjar närma sig. Idag ska pappa komma förbi och övningsköra med mig, det blir jättebra för jag har ingen körlektion förrän den 16e.

Inga kommentarer: