tisdag 29 januari 2008

Vårt vardagsrum


Vi ska fixa till i vardagrummet pga att vi ska köpa ny tv, främst behöver vi en ny tv-bänk. Egentligen jag lite missnöjd med hela vardagsrummet, vilket är ganska hemskt eftersom vi har renoverat där alldeles nyligen och inhandlat nya möbler. Det är visserligen betydligt bättre än innan, men jag gillar den lantliga vita stilen mer och mer, men i vardagsrummet har vi satsat på en lite modernare stil. Visserligen har vi mest billiga Ikeamöbler därinne så det är inte så svårt att byta ut dessa möbler, det känns bara så slösaktigt så de får nog hänga med ett tag till. En annan sak jag skulle vilja ändra därinne om vi haft råd är att byta ut den ena soffan mot två fåtöljer, så blir det inte lika trångt och det blir lite mer "jämvikt".

Lägger in en bild på före och efter vi målade om i vardagsrummet så får ni se att det iallafall blivit betydligt bättre. Äsch vad typiskt, jag hittar ingen bra efterbild men den här får duga så länge. Visst var den oranga färgen läskig! Alla furudörrarna ska målas vita, men det har vi inte tagit oss för att göra ännu, men tro mig, det kliar i fingrarna varje gång jag ser dem.

Inga kommentarer: