söndag 27 januari 2008

Söndag



På förmiddan idag var vi ute med barnvagnen en sväng och det kändes riktigt kallt (trots att det bara var minus 12) eftersom det blåste lite. Men efter det har vi bara slappat, suttit i soffan och sett gamla Simpsonavsnitt och käkat godis, och efter middan somnade alla tre i soffan, middan idag var korvstroganoff med makaroner för mig och min sambo och barnmat i form av kyckling och grönsaker för lillan, imorgon blir det pastasallad, en av mina favoriträtter. På kvällen har jag mest surfat runt på inredningssidor, letat fynd på Blocket, hittade bland annat ett skrivbord och en sekretär (se bilderna ovan) som jag funderar på att ringa om imorgon. De ska målas vita om jag köper dem. Jag har också läst en del bloggar, och man blir så sugen på att fixa, fixa, fixa och HANDLA grejer! Och när man läser andras inredningsbloggar och ser hur fint de har får man så många idéer! Det är livsfarligt! Kanske man skulle köpa sig en trisslott för att ha råd...

Igår målade jag klart gunghästen, men jag tror att det kommer bli bättre med en liten sits i rött konstläder som jag tänkt sy till. Jag ska lägga in en bild på hästen sen när den är helt klar.


Inga kommentarer: