onsdag 23 januari 2008

Barnrummet


Bilder ovan från http://www.ikea.se/

Jag är väldigt sugen på att fixa till barnrummet (som även kommer att extraknäcka som gästrum tills Elise blivit lite äldre) så snart som möjligt eftersom det just nu mest liknar ett skräprum, vi har ingen förvaring för leksaker och böcker. Vi har ett fult gammalt bord från 70-talet som jag använder som syhörna och hennes böcker ligger just nu på ett hopfällbart balkongbord från Rusta och samlar damm. Sängen har vi ärvt från de förra ägarna av villan och i taket hänger en ful lampa från Ellos som knappt ger något ljus alls. Tapeterna känns tråkiga och det är furulister överallt. På golvet och i fönstret står blommor som jag egentligen inte vill ha kvar, men det är ju inte bara jag som bestämmer tyvärr... (På sängen skymtas amningskudden som jag ska klä om med patchwork)
Vi kommer nog till en början inte göra något åt tapeter och lister utan nöja oss med nya möbler.
Jag har hittat lite fina grejer på bl a Ikea jag tror skulle passa, och så hoppas jag på att hitta något fint gammalt skrivbord på Blocket för en billig penning. Sen har jag planer på att fynda lite grejer på mina föräldrars vind, bland annat mina gamla balettskor tänkte jag leta fram. På http://www.countrybymail.se/ har jag också hittat mycket fina gamla saker.
Vi har föresten furudörrar i hela huset och vi tänker måla dessa vita, det tror jag kommer bli jättefint. Jag bara hatar furu!

1 kommentar:

Flickan F sa...

Nämen, Mia-Lia!!! Vad du har blivit superpysslig!! Hi, hi! Så kul!! Vilka fina arrangemang!

Stoff-och-stil är verkligen en grym nätbutik! Borde faktiskt shoppa där lite själv... :)

Massor med kramar!
//Fröken Fia