lördag 25 april 2009

Vernissage

"Pinup II". Blyertsteckning.
Jag är nyss hemkommen från Vernissage på konsthallen här i stan. Det är konstföreningen som ställer ut, och eftersom jag är medlem där hade jag några tavlor med där, bl a bilden ovan. Det känns jätteläskigt att ha sina tavlor uppe så att alla kan se och tycka till. Det är såklart jättekul men jag funderar mest på vad jag kan förbättra till nästa gång för jag känner mig faktiskt inte alls särskilt nöjd. Jag får komplex när jag ser hur himla duktiga alla andra är. Synd att jag alltid ska behöva känna så. Men jag kan inte låta bli.

Det värker i fötterna när jag gått omkring i mina nya skor med riktigt höga klackar, de är superfina men inte särskilt sköna... Men det är det värt! :-)

Och vet ni vad Elise gjorde imorse? Jag höll på att klippa Peters hår, och Elise gick in i vårt sovrum. Jag gick in för att titta vad hon höll på med, för hon blev så där misstänksamt tyst som hon brukar bli när det är något bus på gång. När jag kom in hade hon lyckats få tag i en sax och stod och klippte ett stort hål i min nya fina tröja som jag köpte igår. Då var jag INTE särskilt glad! Jag har försökt pussla ihop tröjan så gott det går, men lagningen är inte särskilt diskret, det är sånt där riktigt tunt tyg som är svårt att sy i. Nåja, huvudsaken är väl att hon inte gjorde illa sig på saxen. Men det är rackarns synd på min fina tröja som jag inte ens hunnit använda ännu. Tur att det åtminstone var på baksidan av tröjan hon klippte.

Kram Mia

2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Oj då! Undrar om hon såg Lotta på Bråkmakargatan som gick på Barnkanalen för nån dag sen? Lotta klippte hål i sin tröja.

kram!

Glittra i Glottra sa...

hej-hej (igen, mailade precis),

inte så ofta jag hälsar på ditt virtuella hem, men det låter ju grymt med att du ställer ut din konst!!! det missade vi helt att prata om när jag hälsade på dig...! hade ju varit super att få se lite av dina nya verk "live". :)

kram igen!
//fröken fia