torsdag 9 april 2009

Inredning i lantlig stil

Webbutiken Me and my home har många fina inredningsdetaljer om man som jag gillar den lantliga dansk-franska vintagestilen. Butiksinnehavaren heter Sofia och har även en väldigt fin och inspirerande blogg.

Igår fyllde min lillasyster 19 år så hela familjen gick på kinarestaurang. . Vanligtvis brukar jag välja klassikern fyra små rätter eller stekt ris men jag kände mig lite wild and crazy så det blev tre små rätter... :-) Efter det åkte vi hem till oss och åt gräddtårta. Oj vad mätt jag var, men gott var det. I födelsedagspresent av mig fick hon en ljusbeige skinnväska och ett svart läderarmband från SNÖ of Sweden. Syrran verkade jättenöjd över presenterna så jag är också glad, för det kan vara lite svårt att hitta rätt presenter tycker jag.
Det är många födelsedagsbarn i april. Idag fyller svärfar år och imorgon är det min tur. På söndag fyller en av mina bästa vänner år. Så det brukar bli en jäkla massa tårta just den är tiden på året...

Igår hade jag också ett möte med Entreprenörcentrum och diskuterade min företagsidé. Jag känner mig alltid så inspirerad när jag varit där. Jag är riktigt peppad att sätta igång på riktigt så igår satt jag och spånade på en företagslogo. Det blir nog att starta till våren, om jag inte skulle hitta ett helt fantastiskt annat drömjobb förstås, men det är väl inte så troligt med tanke på dagens läge. Om drygt en vecka börjar också kvällskursen i eget företagande som jag ska gå. Det ska bli kul!

Kram Mia

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Såg att du hade varit på Retrocafeét - dit har jag länge velat fara men det har aldrig öppet när jag är ledig.

Hörde att de öppnat en enorm loppis i närheten också.

Hälsningar Maud