lördag 9 augusti 2008

Stars

Har gjort ett par tavlor i New England-stil, har hängt dessa i sovrummet. Ramarna köpte jag på Dollarstore för 10 kr och har målat dem vita. Tavlorna ska få en bättre placering snart men för tillfället hängde jag bara upp dem där det råkade vara spikar i väggen, slö som jag är. Har köpt två ramar till i större storlek som jag också ska göra något av snart.

Byrån/sekretären på bilden är den jag köpte på Blocket i vintras tror jag att det var, och den SKA målas vit och få nya knoppar, har bara inte fått ändan ur vagnen ännu!
Däremot har jag faktiskt äntligen klätt om stolen i sovrummet med det randiga tyget som jag köpt för ungefär 100 år sedan. Tyget har legat länge på stolen och väntat på att häftas fast, och i förra veckan när jag, mamma och syrran var på Biltema inhandlade jag en häftpistol så nu är det gjort! Om man skulle ta tag i projektet med att sy hissgardingerna i matchande tyg som också väntat lääänge. Hmm, men det blir inte ikväll iallafall.

Ett annat gammalt projekt som faktiskt avslutats i förrgår är tyllampa nummer två till barnrummet, den sydde jag klart igår, det går väldigt snabbt när man väl sätter igång.

Alla i familjen har haft ögoninflammation, men nu börjar vi äntligen vara friska. Men det har inneburit att jag inte har kunnat övningköra så mycket som jag behövt, därför har jag bokat om tiden för uppkörning, det blir den 27 augusti istället. Känns lite tråkigt att vänta två veckor till, men samtidigt tror jag inte att jag klarat det om jag skulle köra upp redan nu på torsdag så det är nog bäst så. För det är ju inte direkt gratis med uppkörning...

Inga kommentarer: