onsdag 20 augusti 2008

Nya och gamla grejer

Den här fina ramen i trådslöjd fick jag av min barndomskompis Linda som varit på besök.
Hon bor i södra Sverige så vi träffas tyvärr väldigt sällan.
Min lilla syhörna i Elises rum/gästrummet.
Bordet har stått hemma hos mina föräldrar tidigare.
I helgen sov jag och Elise över där och då gav de bordet till mig. Jippi!
Så i måndags och tisdags har jag målat bordsskivan vit.

Jag har även klippt till och ramat in ett dokument jag inhandlat på Panduro. Ramarna köpte jag på Dollarstore för 20 kronor styck och har målat dem vita samt slipat kanterna för att de ska bli lite "shabby chic".

Den andra tavlan med dokumentet från Panduro. Bägge tavlorna hänger ovanför sängen i lillans rum.

Den här tallrikshyllan fick jag av mina föräldrar som köpt den på Blocket tillsammans med en del andra saker. Den hänger i lillans rum som ni kanske förstår med tanke på alla leksaker...


Har målat en liten låda som jag hittade i ett skåp hemma hos mina föräldrar.
Tryckte texten BIENVENUE på den. Lådan ska mina föräldrar få tillbaka och kommer bli förvaring för pennor.


Detta vitrinskåp är också inhandlat på Blocket och har jag fått av mina föräldrar. Det ser fint ut på håll, men detta skåp måste målas om, rengöras ordentligt, få nya knoppar etc för det är otrooooligt slarvigt målat och stinker rök. Bläää!
En jättefin kista som mina föräldrar också skänkte till mig i helgen.
Där förvarar jag nu alla mina inredningstidningar. Det är en hel del...
Det här fina "flugskyddet" eller vad det kallas fick jag också av min vän Linda, den är verkligen jättesöt!
Den ska bli fin att använda när man fikar ute på verandan nästa sommar. :-)
Imorse hade jag en körlektion kl 7.45 och det kändes faktiskt jättebra. Körlektionen i torsdags förra veckan gick riktigt dåligt, så det kändes extra bra att funkade så bra idag. Och ikväll var jag ute med pappa och övningskörde och det gick väl hyfsat, försöker köra så mycket som möjligt nu för på onsdag nästa vecka är det uppkörning.
Jag känner mig så trött ikväll, men jag ville bara visa er lite bilder på nya inköp och sånt. Nu ska jag borsta tänderna och se lite tv innan jag går och lägger mig. Får se om jag kan hålla mig vaken eller somnar i soffan...

Kram Mia

1 kommentar:

Magnus sa...

Håll koll på Elise, har hört att de kommer flera singelkillar till er i morgon!