söndag 3 augusti 2008

Auktion och en nymålad spegel

Hallspegeln före
Så här fin blev spegeln när jag målade den och skrev dit en vacker fransk text
Auktionsinköp

Har varit på auktion hela dagen idag. Det blev en Rosenthal kaffeservis i elva delar, några burkar och en bricka i plåt samt ett brunt höganäskrus. Kaffeservisen började jag ropa på men hade inte råd att gå högre, då ropade min snälla svärmor in den till mig. Hon är så himla snäll! :-)

Plåtburkarna fick efter noggrann rengöring ta plats i skafferiet och förvarar bland annat kakao, couscous och socker. I Höganäskruset ställde jag en del av våra köksredskap så nu är det inte längre översvämning i våra lådor! Fast det hade förstås varit ännu finare med bara träredskap och ett vackrare kök att ställa det i. Usch nu vill jag göra om vårt kök, kanske det är dags att köpa en trisslott och hålla tummarna...

Ett av mina måleriprojekt blev klart ikväll. Visar en före- och efterbild ovan av vår hallspegel.

Inga kommentarer: