torsdag 3 juli 2008

Idag är det ingen vanlig dag

För idag är det Elise 1-årsdag! Eftersom vi ska ha kalas för henne på lördag fick hon bara öppna en present idag, men som alla ettåringar var hon mest intresserad av paketsnöret och pappret... Hon fick den fina röda sparkbilen som jag beställt från Blå Elefant. Den är verkligen jättesnygg! Fast den var ju förstås inte gratis direkt... Idag har det varit helt underbart varmt sommarväder, tror nästan att det måste vara årets varmaste dag. Vi grillade hamburgare till middag och satt ute på altanen och åt dem. Vi har haft mycket besök, Peters föräldrar, mina föräldrar och min lillsyrra, alla ville de fira Elise! Hon fick några presenter av farmor redan idag, en söt stapelclown i trä från Brio och två stycken träpussel.

Igår blev det mycket Leila, jag bakade chocolate chip cookies från Leilas bok A piece of cake, samtidigt som jag sprang mellan teven och spisen eftersom jag såg på Leila bakar på tv. De där dinkelfrallorna hon gjorde såg så goda ut så jag var bara tvungen att inhandla lite dinkelmjöl när vi var och handlade på Coop idag. Så om några dagar ska jag baka såna, just nu är det bara så fullt upp att fixa allt inför kalaset, imorgon ska jag baka massor med cupcakes och några kolasnittar, så det blir inte tid för att baka nåt annat. Igår hann jag även med att sy en väska, tyckte att den blev helt okej för att vara min första väska!

Idag skulle jag köpa ett sånt där våningsfat men när jag kom hem och öppnade paketet hade jag tydligen plockat med mig ett tårtfat istället, irriterande men vi hade faktiskt inget tårtfat och det var ju rätt så fint så vi får väl behålla det då...

Just det, för ungefär en vecka sen började Elise kunna stå själv i några sekunder utan att hålla i sig och igår tog hon sina första små steg!

Och slutligen ville jag bara berätta att jag bokat tid för uppkörning, den 14:e augusti. Så håll tummarna för mig!

Kram, Mia

1 kommentar:

Nettan sa...

Stort grattis på din 1 ~ årsdag Elise =0) & klart vi ska hålla tummarna för dig Mia när du KÖR UPP !!
Lycka till..
Kram Nettan