måndag 14 juli 2008

1-årskalaset!

Har precis sett på två av mina favoritserier, först såg jag och sambon ett avsnitt Dexter tillsammans och sen såg jag ett avsnitt X-files. Jag ser igenom hela X-files från början igen och har nu hunnit till säsong 4. (Min absoluta favoritserie genom tiderna är dock Twin Peaks, jag älskar alla avsnitt från början till slut. Jag vet att många tycker att jag är tokig men jag kan inte hjälpa det, jag är en tvättäkta Twin Peaks-nörd!)

Tänkte att jag skulle berätta lite om Elise 1-årskalas den 5:e juli. Vi firade hemma i villan och vi var 15 personer inklusive Elise, Peter och jag. Tanken var att vi skulle hålla till ute i trädgården och på verandan, men det var så kallt och tråkigt väder så vi fick tyvärr hålla oss inne. Vi började med ett riktigt somrigt fruktbål med bland annat jordgubbar och citron. Sedan var det dags att äta lunchbuffe. Det var rökt och gravad lax med fransk potatissallad samt pastasallad. Jag hade även bakat Ett fantastiskt bröd, ja det heter så i receptet och det är ett väldigt passande namn! Efter lunchen drack vi kaffe och åt cupcakes med hallon respektive choklad samt chokladdoppade nöttoppar från Leilas A piece of cake så klart... Mmm!

Elise fick massor av fina presenter, och ett urval av dem visar jag på bilden ovan.

Inga kommentarer: