torsdag 18 september 2008

Inskolning på dagis och ny bil

Jag har varit lite dålig på att blogga på sista tiden, så jag tänkte försöka hinna med ett litet inlägg nu. Jag har precis varit och lämnat av lillan på dagis. Hon ska vara där till klockan 14 idag så jag får några timmar för mig själv nu, så skönt! Det går faktiskt riktigt bra på dagis, hon har inte gråtit nånting och verkar tycka att det är jättekul. Jag går bara och väntar på ett riktigt bakslag, för så här lätt kan det ju inte gå....

Jag ska laga mig lite lunch på ett tag och se ett avsnitt av Jericho, jag är halvvägs igenom första säsongen nu. Den är väl så där, känns inte särskilt trovärdig, men det är iallafall lättsam underhållning och det passar mig utmärkt för tillfället. Det är många serier man måste hinna se! :-)

I helgen ska jag hinna med att övningsköra lite med pappa, så jag får det där förgrymmade körkortet nån gång, jag är så less på att åka buss, tigga om skjuts eller promenera överallt jag ska. Vilken frihet med körkort! Och sen har vi ju köpt oss en ny bil! Eller ny och ny, den är från 2004, men det känns väldigt nytt för oss iallafall. Det kommer bli en stor skillnad från min sambos nuvarande bil som är från 1989 eller nåt sånt. Bilen vi köpt är en silverfärgad Saab 9-3 och min sambo ska åka och hämta den imorgon. Åh vad kul med en ny fin bil!

Imorgon är Elise sista dag för inskolning på dagis, och då ska Peter vara med henne och jag ska jobba! Åh vad det känns konstigt att komma tillbaka när man varit borta så länge...

Nu ska jag gå och steka plättar (eller pannkakor som ni i söder säger...)

Inga kommentarer: